Yazılım Sektörüne Giriş

Hamit SEYREK
3 min readNov 10, 2020

--

Yazılım sektörü giderek popüler bir hal almaktadır. Özellikler gençler arasında giderek ilgi odağı haline gelmiştir. Bill Gates, Mark Zuckerberg gibi bu işten çok para kazanan kişilerin bulunması gençlere kolay yoldan para kazanma yolu gibi göstermektedir.

Bir sürü kursa bir sürü para harcanıyor. Ne yazık ki bu kurslara kaydolan 100 kişiden 5–10 kişi kursun sonuna kadar devam edebilmektedir. Çünkü düşünüldüğü kadar kolay bir iş olmadığı ve kısa sürede iyi bir seviyeye gelinemeyeceği anlaşılıyor. Bununla birlikte bir sürü kurs değişken tanımlama, döngüler, şartlı yapılar gibi konular ile başladığı için kişi aslında bunlarla ne yapacağını tam olarak anlayamıyor. Kişi hemen hızlıca kod yazma aşamasına geçip proje oluşturmak istiyor.

Moralinizi bozmak gibi olmasın ama bu işler o kadar kolay değil. Çok çalışmak ve en önemlisi doğru sırayla çalışmak gerekiyor. İşte bu noktada bir sorun daha ortaya çıkıyor.

Doğru sıra nedir? İlk olarak neye bakmam gerekiyor? Nasıl ilerlemem gerekiyor?

Ben bu yazımda bunu anlatmayacağım. Zaten internette bu konularda bolca kaynak bulunmaktadır. Bu kadar kaynağa rağmen gene olmuyor. Bunları okuyoruz, okuyoruz, okuyoruz…. Ama kafamız giderek daha çok karışıyor. Biraz oradan biraz buradan bir türlü bir araya getiremiyoruz.

Ben hem kamu hem de özel projelerde developer, analist, veritabanı yöneticisi ve proje yöneticisi görevlerinde bulundum. Bu konuda gençlere, yazılıma ilgi duyanlara bir faydam dokunabilir mi diye çok düşündüm. Çünkü bu aşamaları bende yaşadım belli bir süre boyunca.

Onlara yol göstericiliği, akıl hocalığı yapabileceğim öğrenci bulabilir miyim diye bulunduğum topluluklara baktım. Bu konuda gerçekten istekli ama nasıl bir yol izleyeceğini bilemeyen gençler gördükçe bu konuda bir şeyler yapma mecburiyeti hissettim.

Yaklaşık iki sene önce birkaç stajyer aldım yanıma onların bilgilerini ölçtüm ve istekli olduklarını gördüm. Onlara kodlama dersi vermedim zaten vermemde gerekmiyor. Günümüzde gerek internet ortamında gerek ise topluluklarda istemediğin kadar eğitim verilmektedir. Ben onlara sadece nasıl bir yol izlemeleri gerektiği konusunda yardımcı olmaya çalıştım. Aldığım geri bildirimler beni fazlasıyla mutlu etti. Çünkü yanıma geldiklerinden 3–5 ay sonra ciddi bir yol almışlardı. Artık kendi başlarına gelişmelerine devam edebilecek seviyeye gelmişlerdi.

Yaklaşık bir sene önce bir araç takip yazılımı (mobil ve web) yapmak için gönüllü proje çalışanı arıyorum dedim. Altı tane öğrenci arkadaşımız gönüllü oldular. Hepsi de çok istekli ve azimliydiler. Hepsine de ayrı ayrı söylediğim ilk cümlelerden biri şuydu:

“Ben sizden bir şey bilmenizi veya hata yapmamanızı beklemiyorum. Ben sizden sadece azminizi kaybetmemenizi istiyorum. Eksikliklerinizi tamamlamanız konusunda azminiz devam ettiği sürece size yardımcı olacağım.”

Evet aynen de öyle yaptım. Yaklaşık 6 ay gibi bir süre içinde sohbetler, koşuşturmalar ve sıkıntılar yaşadık. Ama bugün o altı öğrencinin de bu projeden bir şeyler kazandığını görmek beni fazlasıyla mutlu etti. (En azından bana çok faydalı olduğunu söylediler😊) Şu an bu gruptan çalışanda var, iş arayan da. Ama gelişmelerine devam ediyorlar.

Şu an ikinci gurubu toplamamın ve çalışmaya başlamamızın üzerinden 2 ay gibi bir süre geçti. Arkadaşlarımızla çok güzel ilerlediğimizi en azından ilk tanıştığımız noktadan daha ileri bir noktada olduklarını söyleyebilirim.

Aslında böyle küçük gruplarla çok az kişiye ulaştığımın farkındayım. O yüzden geniş çaplı bir topluluk oluşturmayı düşünüyorum. İlk öğrenci arkadaşlarımın da içinde olacağı bir organizasyon ile daha çok kişiye faydalı olabiliriz gibi geliyor bana. O yüzden topluluk oluşturma çalışmalarına başladık. Dilerim 1–2 ay gibi kısa bir sürede grubumuzu kurulup üye alımına başlayacağız.

“Çünkü sadece okumak ile olmuyor. Bazen birinin sözlü olarak seni yönlendirmesi gerekebiliyor.”

Bu konuda dilerim bir katkımız olur. Topluluk oluşturulup üye alımına başladığı zaman buradan ve sosyal medyadan duyuru yapacağız.

Görüşmek üzere…😊

--

--